joi, 23 martie 2023

Rulouri cu sos de ardei copti si spanac

 
Zilele trecute am luat niste baby spanac cu gandul sa il fac la tigaie, intr-un sos cremos si cu oua posate! Dar m-am sucit, m-am rasucit si am zis ca mai bine fac niste rulouri de post, ca sa manance ai mei. Sosul de ardei copti face toti banii si am sa il folosesc de acum la mai multe preparate. Au iesit tare, tare bune, le-am acoperit fierbinti si dupa vreo 10 minute, erau asa moi si gustoase. Sotul a zis sa-i mai fac, ca ii plac mult. Asa ca saptamana viitoare voi mai coace o tura.

Ingrediente:

Pentru aluat:

  • 350 gr faina
  • 200 ml apa minerala
  • 12 gr drojdie
  • 1 lingurita zahar
  • 25 ml ulei de masline
  • sare
Pentru soteul de spanac:
  • 100 gr baby spanac
  • 1 ceapa verde
  • 1 catel de usturoi
  • sare
  • piper
  • 1 lingura ulei de masline
Pentru sosul de ardei copti:
  • 3 ardei copti (eu am folosit amestec de kapia cu ardei galbeni)
  • 1/2 cana suc de rosii de casa
  • sare
  • piper
  • oregano uscat
  • susan + 1 lingura ulei de masline
Mod de preparare:
Aluatul:
Cerneti faina intr-un bol.
Faceti o gaura in mijloc, puneti drojdia faramitata, zaharul si 3 linguri de apa minerala calduta.
Lasati 10 minute, pana creste drojdia.
Incepeti si framantati, adaugati sarea, apoi apa.
Framantati pana obtineti un aluat omogen, iar la final incorporati si uleiul de masline.
Il acoperiti, il lasati 40 de minute la crescut, la loc cald.
Soteul de spanac:
Ceapa verde o taiati rondele.
Spanacul il spalati si il scurgeti bine.
Usturoiul curatat il tocati marunt.
Puneti o tigaie pe foc, adaugati uleiul de masline, ceapa verde si usturoiul.
Le sotati 1 minut, adaugati spanacul.
Presarati sare si piper, turnati jumatate de cana cu apa.
Lasati la foc potrivit, pana scade tot lichidul, apoi il luati de pe aragaz si il lasati sa se raceasca.
Sosul de ardei copti:
Ardeii copti ii puneti in blender si ii faceti pasta.
Intr-o tigaie rasturnati pasta de ardei copti, adaugati sucul de rosii, sare, piper si oregano.
Puneti totul pe foc, lasati pana este scazut tot lichidul. Amestecati din cand in cand.
Dati deoparte, lasati sa se raceasca.
Presarati faina pe masa de lucru, rasturnati aluatul crescut.
Intindeti o foaie dreptunghiulara, nu foarte subtire.
O ungeti cu sosul de ardei, apoi puneti spanac cu lingurtia, din loc in loc.
Rulati pe lungime, apoi taiati 9 bucati.
Le asezati intr-o tava, tapetata cu hartie de copt.
Le lasati sa mai creasca 20 de minute.
Puneti o lingura de ulei de masline intr-un pahar, iar cu o pensula ungeti usor rulourile cu ulei.
Deasupra presarati susan.
Le introduceti in cuptorul incins, la 180 de grade, pentru 25-30 de minute, pana sunt usor rumenite.
Le scoateti cand sunt gata, fie serviti fierbinti, fie le acoperiti bine cu 2 prosoape pentru a se pastra moi.
Cand sunt reci, le ambalati in folie alimentara.
Pofta buna! 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu