miercuri, 10 aprilie 2024

Aripioare dulci picante la cuptor


 Vine sotul din oras si spune ca ar manca niste aripioare, ca i s-a facut pofta. Eu chiar aveam o caserola in congelator, asa ca le-am scos la decongelat si a doua zi i le-am pregatit. Nu va ganditi ca le-a mancat el pe toate, ca m-am infipt si eu in ele, ca asa bine aratau, asa fain s-au rumenit, ca nu m-am putut abtine. Insa am facut si o salata verde, deci am compensat cumva...Asa ne-am mai lins pe degete, ca prea bune au fost!

Ingrediente:

  • 700 gr aripioare
  • sare
  • piper
  • boia de ardei dulce/iute
  • oregano
  • 1 lingurita cu varf mustar
  • 1 lingura miere
  • 2 linguri sos de soia
  • 1 lingura crema de otet balsamic
  • 2 linguri sos dulce picant (mai mult, daca le doriti mai picante)
  • 2 catei de usturoi
  • boia dulce afumata
Mod de preparare:
Parliti putini aripile de puf, le spalatati, le stergeti cu niste servetele.
Le indepartati varfurile si le taiati in doua.
Le condimentati cu sare, piper, boia de ardei dulce si iute si oregano.
Amestecati bine, le asezati intr-o tava pe hartie de copt.

Le acoperiti cu staniol, le introduceti in cuptorul incins, la 190 de grade.
Le lasati 20 de minute acoperite, apoi inca 15 minute descoperite.
Intre timp pregatiti un sos.
Intr-o craticioara zdrobiti usturoiul curatat.
Adaugati mustarul, mierea, sosul de soia, crema de otet balsamic, sosul dulce picat si boia afumata.
Amestecati bine, puneti cratita pe foc.
Lasati sosul sa clocoteasca la foc mic, 2-3 minute.
Dupa ce au trecut cele 35 de minute, cat au stat aripioarele in cuptor, le scoateti pe un tocator.
Le ungeti bine cu sosul de mai sus.

Le introduceti inca 15 minute in cuptorul incins, pana se rumenesc frumos.
Cand sunt gata, le scoateti din cuptor.

Le lasati sa se racoreasca usor, apoi le puteti savura.
Pofta buna!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu