luni, 29 aprilie 2024

Chec cu pui si ardei kapia copti

 
Am pregatit nu cu mult timp in urma acest chec aperitiv, desi mie imi place si ca fel principal sa fiu sincera, absolut senzational. A iesit atat de bun, ca dupa ce l-am terminat am repetat reteta, iar dupa sarbatori vreau sa il pregatesc iarasi. Nu se face absolut deloc greu si ar fi minunat chiar si pe masa de Paste. Noi suntem fani checuri aperitiv, iar eu cum iubesc puiul si ardeii copti, combinatia asta a fost senzationala pentru mine. De unde m-am inspirat a pus si felii de sunca, dar eu am preferat fara, insa voi daca vreti, adaugati. Merita, merita sa il faceti cat mai curand!

Ingrediente:

  • 8 ardei kapia mari
  • 1 piept mare de pui dezosat
  • 3 oua
  • 3-4 linguri faina alba
  • 200 gr cascaval
  • 3 oua fierte tari
  • o mana buna de masline negre fara samburi
  • sare
  • piper
  • boia de ardei dulce
  • busuioc uscat
Mod de preparare:
Puneti ardeii kapia la copt pe aragaz, pe o tabla, o tigaie. 
Dupa ce i-ati copt bine pe toate partile, ii puneti fierbinti intr-un bol, presarati sare si ii acoperiti macar 30 de minute.
Ii curatati de coaja, apoi le taiati cotoarele.
Ii rupeti usor in doua, scoateti cu grija toate semintele, apoi ii taiati fasii mai groase.
Ii puneti intr-o sita, sa se mai scurga.
Cascavalul il dati pe razatoarea mica.
Pieptul de pui il spalati, il stergeti cu niste servetele.
Il taiati felii ca pentru snitele, le bateti putin.
Le condimentati cu sare, piper, busuioc si boia de ardei dulce.
Bateti spuma cele 3 oua, cu sare si piper.
Faina o asezati pe o farfurie.
Ouale fierte le taiati felii.
Tapetati cu hartie de copt o tava de chec de 12/25 cm.
Asezati fasiile de ardei, una langa alta, lasand sa cada si in afara tavii, ultimele le asezati pe fundul tavii.
Treceti jumatate din feliile de pui prin faina, ou batut, le asezati in tava.
Presarati jumatate din cascavalul ras, apoi puneti feliile de ou fiert si maslinele din loc in loc.

Treceti restul de pui prin faina, ou, le asezati peste, iar deasupra presarati restul de cascaval.
Oul batut ramas il turnati deasupra.
Aduceti ardeii de pe laterale peste, fasie cu fasie si apasati usor cu mana.

Introduceti checul in cuptorul incins, la 180 de grade, 45-50 de minute.

Cand este gata, il scoateti din cuptor, il lasati sa se racoreasca si il dati la rece peste noapte.
Il rasturnati pe un platou, indepartati hartia de copt, feliati si serviti.
Pofta buna!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu