duminică, 13 octombrie 2024

Gem de gutui fara zahar

 
Gemul de gutui mi se pare gemul cel mai minunat din toate fructele toamnei! Are o aroma si un gust deosebit, servit pe o felie de paine, pe o clatita, un desert, il face si mai deosebit. Mi-a cules sotul niste gutui de tara, asa ca au fost perfecte intr-un delicios gem! Eu am ales sa il pregatesc cu indulcitor natural cu pectina din citrice, dar puteti folosi si alt indulcitor natural, daca vi-l doriti fara zahar, daca nu, atunci il pregatiti cu zahar. Deja am pregatit niste placinte la tigaie, iar un borcan l-am folosit. Nu ne va ajune mult timp, ca ne place atat de mult si sigur va fi primul gem ce il von termina din toate sortimentele ce le am in camara.

Ingrediente:


Mod de preparare:
Gutuile bine spalate, le curatati de coaja, de stricaciuni si le taiati cubulete mici.
Eu am obtinut aceasta cantitate de gutui din vreo 4 kg de gutui intregi, fiind de tara, au avut destule stricaciuni.
Le puneti intr-un tuci (sau o cratita mai groasa), le stropiti cu zeama de lamaie.
Turnati apa, puneti batonul de scortisoara si transferati tuciul pe foc.

La inceput lasati focul mai mare, pana incepe sa fiarba.
Amestecati din cand in cand.
In momentul in care incepe sa clocoteaca, dati focul la mic.
Invartiti din cand in cand sa nu se prinda sa tuci, apoi degustati sa vedeti daca sunt fructele fierte.

La mine dupa 30 de minute erau moi fructele.
Adaugati indulcitorul cu pectina si amestecati bine de tot.
Mai lasati pe foc fix 2 minute.
Dati gemul deoparte, scoateti batonul de scortisoara.

Pregatiti borcane curate, puneti gemul fierbinte in borcane.
Le asezati pe o patura cu gura in jos, le inveliti bine.
Le lasati pana a doua zi acoperite, pana se racesc.
Le etichetati si le pastrati in camara.
Mi-au iesit 9 borcane de 280 ml.
Daca doriti sa il facceti cu zahar, atunci folositi mai putina apa (cam 200-300 ml), pregatiti intai siropul din apa cu zahar (eu la cantitatea asta as pune 600-800 gr de zahar, depinde cat de dulce va place voua), apoi dati drumul fructelor in sirop si fierbeti pana obtineti consistenta dorita.
Sa aveti pofta! 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu