luni, 23 octombrie 2017

Rulouri cu crema de vanilie

Cand am pregatit aceste rulouri, gandurile mi-au zburat spre copilarie, spre sarbatorile de iarna. Cand venea Craciunul, stiam ca o sa mancam si aceste rulouri delicioase. Orice as pregati, oricate ingrediente si retete elaborate apar, tot cele din copilarie raman preferatele mele si le consider cele mai gustoase. Atunci, aceste rulouri, erau pregatite pe niste bete de lemn si prajite in ulei. Acum se gasesc forme, iar rulourile le-am pregatit in cuptor. Si cum acusica o sa bata la usa sarbatorile de iarna, m-am gandit sa va las reteta mea de rulouri, ca poate doriti sa le pregatiti.

Ingrediente:
Pentru rulouri:
  • 250 gr untura
  • 2 oua
  • 5 linguri zahar
  • 150 ml lapte
  • 650-700 gr faina
  • 1 praf de copt
  • 3-4 linguri zeama de lamaie
  • 2 lingurite de vanilie
  • un praf de sare
Pentru crema de vanilie:
  • 700 ml lapte
  • 2 galbenusuri
  • 5 linguri amidon
  • 7 linguri zahar
  • 200 gr unt de 80% grasime
  • 2 lingurite vanilie
  • zahar pudra
Mod de preparare:
Rulourile:
Intr-un bol mixati untura cu ouale si zaharul.
Adaugati laptele, amestecati, apoi puneti sarea, vanilia si praful de copt stins cu zeama de lamaie.
Dupa ce le amestecati bine pe toate, incepeti si incorporati faina cernuta, treptat.
Amestecati cu o paleta cat puteti, apoi framantati cu mana, pana obtineti un aluat omogen si nelipicios.

Presarati putina faina pe masa de lucru, rasturnati aluatul.
Intindeti o foaie potrivit de subtire, apoi taiati fasii cam de 1 cm, 1.5 cm.

Luati cate o fasie de aluat, o rulati pe forma. Procedati astfel pana terminati tot aluatul. Eu am obtinut 35 de bucati, potrivite.
Asezati rulourile obtinute pe o tava tapetata cu hartie de copt, cu distanta intre ele.
Le introduceti in cuptorul incins, la 170 de grade pentru 25-30 de minute, pana se rumenesc frumos.

Cand sunt gata, le scoateti din cuptor si le lasati sa se raceasca.
Crema de vanilie:
Amestecati cu un tel galbenusurile cu zaharul.
Adaugati amidonul si cateva linguri de lapte, invartiti pana se dizolva amidonul complet.
Restul de lapte il puneti la fiert, intr-o cratita mai groasa.
Cand incepe sa dea in clocot laptele, dati focul la mic, turnati amestecul cu amidon.
Amestecati continuu pana crema se ingroasa ca o budinca, apoi luati crema de pe foc.
Adaugati untul in crema calda, invartiti pana ce acesta s-a topit complet.
Lasati-o sa sa racoreasca, apoi o dati la rece sa se intareasca putin.
In crema rece adaugati vanilia.

!!!Trebuie sa dati crema la rece, pentru ca, daca este de la temperatura camerei, nu este suficient de tare si cand o sa umpleti rulourile o sa curga. Eu am patit asa cu vreo 5-6 bucati si de asta am hotarat sa o dau la rece, apoi nu a mai fost nici o problema.
Puneti crema rece intr-un pos, umpleti rulourile.
Le pudrati cu zahar, apoi puteti servi.
Le pastrati acoperite cu folie alimentara si la loc rece.
Sa aveti pofta!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu