sâmbătă, 30 noiembrie 2019

Vinete cu cartofi in straturi la cuptor

Am gasit aceasta reteta faina si rapida intr-o revista Practic. Sotul de cum a vazut-o a zis ca vrea si el. Am cumparat vinete, restul ingredientelor le aveam deja si am pregatit si eu. In timp ce se rumenea, sotul zice: mama, ce nebunie! Imediat ce am scos preparatul din cuptor a si servit din el! L-a incantat enorm si a zis ca renunta la carne pentru asa ceva. M-am bucurat mult ca a fost pe placul alor mei si chiar am sa fac mai des aceasta reteta!

Ingrediente:
  • 2 vinete potrivite
  • 3-4 cartofi potriviti
  • 150 gr cascaval
  • 100 gr mozzarella
  • 150 gr rosii decojite in suc propriu
  • sare
  • piper
  • 1 catel de usturoi
  • oregano uscat
  • 2 linguri ulei de masline
Mod de preparare:
Spalati cartofii, ii puneti intr-o cratita la fiert.
Cand sunt bine patrunsi, ii scurgeti de apa, ii lasati sa se racoreasca 10-15 minute.
Ii decojiti si ii taiati felii pe rotund.
Vinetele le spalati, le taiati rondele potrivit de subtiri.
Le presarati cu sare, piper, puneti si uleiul, le amestecati.
Incingeti o tigaie antiaderenta sau un grill, rumeniti feliile de vinete pe ambele parti, apoi le scoateti pe un platou.
Rosiile decojite le tocati marunt. Adaugati sare, piper, oregano, usturoiul curatat si pisat.
Cascavalul si mozzarella le dati pe razatoarea mare si le amestecati.
Intr-un vas de ceramica asezati un strat de vinete, le ungeti cu putin sos de rosii.
Puneti felii de cartofi, apoi restul de sos de rosii.
Deasupra puneti ultimul strat de vinete.
Presarati amestecul de cascaval cu mozzarella peste tot.
Introduceti vasul in cuptorul la incins, la 190 de grade.
Cand deasupra s-a format o crusta aurie, scoateti preparatul din cuptor.
Il puteti servi simplu, sau ca si garnitura, cu o salata, pentru ca este delicios indiferent de cum il veti manca.
Sa aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu