marți, 9 martie 2021

Salata Suba

 
Salata Suba este o salata ruseasca cu legume si peste. De obicei se foloseste peste marinat sau afumat, dar eu am ales tonul, pentru ca aveam mai mult in casa si ai mei sunt fani ton. Am renuntat si la ceapa cruda, care se pune inainte de peste, dar voua daca va place, puteti sa o folositi (o ceapa mica se pune). Este o salata minunata pentru mesele festive, musafirii vor fi incantati si se va servi tot de pe platou, cel putin la mine cam asa a fost! Nu am folosit nici foarte multa maioneza, intre staturi am pus circa 2 linguri potrivite, doar deasupra 3 linguri, pentru ca nu obisnuim sa mancam prea gras. Desi in prima faza mi s-a parut putin migaloasa, pot sa spun ca nu se face deloc greu. Sper sa va placa!

Ingrediente:

  • 5 cartofi potriviti
  • 4 morcovi
  • 3 sfecle
  • 250 gr ton in suc propriu
  • 5 oua
  • 1/2 legatura patrunjel verde
  • sare
  • piper
Pentru maioneza:
  • 1 galbenus crud
  • 1 galbenus fiert 
  • 1 lingura mustar
  •  circa 1/2 cana cu ulei
  • 2 linguri zeama de lamaie
Mod de preparare:
Spalati legumele si le puneti la fiert in coaja.
Eu am fiert cartofii cu morcovii si sfecla separat.
Ouale le fierbeti tari.
Dupa ce legumele au fiert, le lasati sa se racoreasca.
Le decojiti si le dati pe razatoarea mare, pe fiecare separat, in boluri separate.
Sfecla, dupa ce o dati pe razatoare, o stoarceti bine intre maini. 
Ouale le decojiti, separati albusurile de galbenusuri si le dati pe razatoarea mare tot separat.
Maioneza:
Intr-un bol puneti galbenusul fiert dat pe razatoarea mica, galbenusul crud si mustarul.
Incepeti si mixati, adaugati uleiul treptat si mixati continuu.
La final adaugati zeama de lamaie.
Tonul il scurgeti bine de lichid si il rupeti bucatele.
Acum incepeti sa montati salata.
Pe un platou, asezati un inel detasabil cu diametrul de 22 cm.
Puneti primul strat de cartofi, apasati usor cu mana, presarati sare si piper.
Ungeti cu putina maioneza (daca puneti ceapa acum o asezati).
Puneti tonul bucatele, morcovul, apasati usor, presarati sare, piper si putina maioneza.
Acum presarati albus fiert, galbenusul (pastrati putin si pentru decor), sfecla, sare si piper.
Ungeti ultimul strat cu maioneza.
Patrunjelul verde il tocati marunt, il asezati doar pe marginea salatei.
Pe mijloc puneti albusul si galbenusul oprit.
O dati 2-3 ore la rece sau peste noapte, dar sa o acoperiti cu o oala mai inalta sau cu un capac de transportat tortul.
O scoateti de la rece, indepartati inelul detasabil.
Acum este gata pentru a fi servita.
Pofta buna! 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu