duminică, 12 iunie 2022

Viata unui blogger la tara pentru cateva zile

 
Nu sunt eu o mare povestitoare, o mare scriitoare, cel mai bine stiu sa descriu retetele ce le pregatesc, dar am zis ca trebuie sa impartasesc cu voi exeperienta mea, pentru cateva zile la tara, eu stand in oras.

Sa nu credeti ca nu am mai stat la tara sau ca vad ceva rau in asta, sub nici o forma, pentru ca, majoritatea vacantelor si week-end-urile cand terminam scoala mi le petreceam la tara, pentru ca imi placea mult. Apoi am mai crescut, mi-a placut la fel de mult, dar mergeam tot mai rar, ca na, era varsta adolescentei. 😊

Zilele trecute am fost in renovari si am fost nevoiti sa ne mutam pentru cateva zile. Am ales sa mergem la tara, pentru ca acolo este mult spatiu liber, multe camere goale, se anuntau si zile frumoase (bine, a mai si plouat) si am considerat ca este varianta cea mai buna.

Asa ca ne-am pregatit cateva bagajele, nu prea multe, un strict necesar, ca am zis ca doar nu merg cu casa dupa mine, desi incepusem din prima zi ca nu am aia, aia si nici aia. Dar mereu treceam peste. 😏

Nici pentru gatit nu am luat multe, luand de acasa mancare gatita si am zis ca ne mai descurcam cu un ou, un sandwich, dar doar credeam asta, ca nu a fost asa, cred ca acolo am gatit cam in fiecare zi ceva, ceea ce nici acasa nu se intampla sa gatesc zilnic. Asta a fost cea mai tare experienta, cu gatitul, ca doar sunt un mic blogger culinar. 

Am ajuns in prima zi, eram infrigurata toata de cum am plecat. Am descarcat bagajele, am mancat repede ceva si am iesit afara ca era soare.

Afara, intr-o incapere ce da spre curte, era si un aragaz. Am pus cu mama de o ciorba cu muuuuuulta loboda, verdeata si o salata de vinete. Am stat in curte pana spre seara.

A doua zi ne-am trezit cu mare chef de curatenie, asa ca am trecut cu totii la treaba si fiecare a facut ce a putut. Seara stat cu curte, rontaiam ceva, mai mancam un fruct, ne bucuram de parfumul salcamilor si de ultimele raze de soare ale zilei. 💗💗💗

In a 3 a zi sotul a zis sa luam lapte de la un vecin. Zis si facut! Dar hai sa facem laptele cu ceva, asa ca am mers la cateva cumparaturi, am luat gris si am pregatit un lapte cu gris si sirop de fragi de la prietenii nostri de la Dulceata Gradinii (apropo, sa le vizitati pagina ca au multe chestii delicioase si aromate). Cand te vad vecinii si stiu ca esti de la oras, mai primesti si cateva oua, atunci culese din cuibar. 🍳

Zi de post, hai sa facem niste paste. Imi lipsea cate ceva, dar ceapa verde era pe strat, la fel si usturoi. Busuioc, oregano de unde? Hai ca punem marar verde! Si uite asa au iesit niste paste cu sos de rosii si ciuperci delicioase, dar in varianta de la tara. Am mancat cate o portie zdravana, apoi au urmat niste cartofi taranesti spre seara cu o salata verde (salata tot de pe strat). Ce fain e sentimentul sa iei de pe strat o ceapa, un morcov, o verdeata! Da, e munca multa pentru asta, ca altfel nu ai nimic! Si ii apreciez enorm pe oamenii care au cam de toate prin curte in sezonul cald. 🍴

Mai un parfum de bujor, de trandafir, un apus frumos, seri linistite la aer curat si asa treceau zilele. Cel mai greu mi-a fost fara televizor. De ce? Nu ma uit neaparat, dar nu pot adormi seara fara nu las undeva sa vorbeasca cineva. Primele seri am dormit foarte putin, apoi m-am mai obisnuit, dar la orice mic zgomot eram cu ochii in patru, o mica fricoasa sunt! 🌹🌺🌸

Se apropie week-end-ul asa ca sa mai gatim ceva: o varza cu afumatura pregatita tot afara, un gratar, mai un ochi cu o bucatica de urda. Dar dulce? Eu sunt obisnuita sa fac si desert! La cuptor nu m-am bagat, ca nu stiam cum merge. Vazusem niste papanasi in timp ce derulam si eu 10-15 minute pe net, asa ca am cumparat branza si sambata am pregatit papanasi. Nu am avut eu coaja de lamaie, dar au iesit tare buni, cu aroma de vanilie, smantana tot de tara si ceva dulceata de caise, ca din asta aveam. 🍩🍩🍩

Duminica dimineata ceva mai cald, am mancat repede si am iesit afara sa ne savuram cafeaua/cappucino, la aer curat. ☕☕☕Eu am cautat soarele, ca tot cu frigul eram (si mereu sunt impotriva frigului). 

Mai o iesire in oras la cumparaturi, am avut chiar si vizitarori, a trecut pana la urma timpul. Si a sosit ziua plecarii cand mi-am facut bagajele de dimineata, ca un copil care pleca in vacanta. Cu un buchet de bujori parfumati si inapoi spre casa noastra.

A fost pana la urma o perioada placuta, cel mai mult am apreciat statul la aer sau cand luam masa afara, era un sentiment grozav.

Da, chiar e placuta si frumoasa viata la tara, daca stii si daca poti sa te gospodaresti (ca din pacate nu toata lumea poate si ma incadrez si eu), daca iti place sa muncesti, daca iti place natura si stii sa te bucuri de minunatiile ce ni le da Dumnezeu in fiecare zi! 

Sunt sigura ca daca ar fi fost alta situatia, acum locuiam la tara. Acolo nu stiam nici cat e ceasul, ca a trecut ora mesei, ca trebuie sa dorm sau alte lucruri, pe langa alte impedimente, m-am bucurat din plin de natura.

Ii admir pe toti cei care au traiesc asa zi de zi!

Sper sa va placa mica mea povestioara si poate chiar va inspira sa experimentati si voi cateva zile la tara! 

O sa va las cateva imagini, cu bucatele pregatite si cu alte bucurii! Va imbratisez! 😘😍💕














Un comentariu: