duminică, 27 decembrie 2015

Prajitura tavalita cu nuca de cocos

Prajitura tavalita este una din preferatele mele. Cea mai buna tavalita pe care am mancat-o vreodata, e facuta de mama soacra, spun asta fara nici o retinere. Desi am si eu o reteta de tavalita, am cerut-o pe a ei si am facut si eu. Daaaaa, e cea mai buna, cea mai cea. Pufoasa in interior, tavalita printr-un glazura delicioasa apoi prin cocos. Ne place, place...

Ingrediente:
Pentru blat:
  • 5 oua
  • 150 gr zahar
  • 80 gr unt (80% grasime)
  • 220 ml lapte
  • 3 linguri miere calduta
  • 350-400 gr faina
  • 1 praf de copt
  • 1 lingura coaja rasa de portocala
  • 2 lingurite esenta de vanilie
Siropul:
  • 400 gr unt (65%grasime)
  • 150 gr zahar
  • 12 linguri lapte
  • 80 gr cacao
  • 3-4 linguri esenta de rom
  • 350 gr nuca de cocos
Mod de preparare:
Intr-un bol mixam ouale cu zaharul si untul de la temperatura camerei, pana isi dubleaza volumul.
Incorporam laptele, mierea, esenta si coaja rasa de portocala.
Cernem faina cu praful de copt, le adaugam treptat in compozitia de mai sus.

Tapetam cu hartie de copt o tava de 34/36 cm, turnam compozitia si o nivelam cu o paleta de silicon.
Introducem blatul in cuptorul incins, la o temperatura potrivita, pana este coapte, cam 25-30 de minute dureaza. Oricum, facem testul cu scobitoarea.
Cand este gata, il scoatem din cuptor si il lasam sa se raceasca.
Taiem marginile si le indepartam, iar prajitura o taiem bucatele mai lunguiete.

Siropul:
Intr-o cratita punem untul, zaharul, laptele, cacaoa si le punem pe foc.
Lasam sa fiarba siropul pana untul si cacaoa sunt bine dizolvate.
Cand este gata, tragem siropul de pe foc, punem esenta de rom si il lasam sa se raceasca.

Trecem fiecare bucatica de prajitura prin sirop, apoi le tavalim prin nuca de cocos.

Le asezam intr-o tava, le acoperim si le dam la rece.
Sa aveti pofta!








2 comentarii: