marți, 31 martie 2020

Chilli con carne vegan

Am vazut acum cateva zile aceasta reteta la Julienne si din prima mi-a facut cu ochiul. Mi-am zis ca trebuie sa o incerc. Si cum aveam toate ingrdientele cumparate, acum 2 zile am zis sa fac reteta. Nu se face deloc greu sa stiti, mi-am pregatit toate cele necesare, am pus oala pe aragaz si start gatit. Aveam lipii (puteti sa le pregatiti si in casa), le-am rumenit usor si au inceput ai mei sa deguste. Si au degustat, pana si-au dat seama ca au mancat pe saturate. Cica sa le mai fac. Mai am ingrediente, deci cat de curand urmeaza o noua portie.

Ingrediente:
  • 2 cepe
  • 1 morcov mare
  • 1 ardei rosu mare
  • 2-3 catei de usturoi
  • 1 cutie fasole rosie
  • 150 gr boabe de porumb
  • 1 conserva rosii decojite
  • 5 linguri suc de rosii de casa
  • 100 gr soia granule
  • 2 linguri bulion
  • 2 linguri ulei de masline
  • sare
  • piper
  • boia de ardei dulce
  • boia de ardei iute
  • ardei iute (suplimentar, cine mananca iute)
Mod de preparare:
Puneti intr-o cratita soia granule, turnati apa fierbinte peste, acoperind-o bine cu apa. Deasupra puneti un capac si o lasati asa 20 de minute.
Dupa acest timp o rasturnati intr-o sita mai deasa, o lasati sa se scurga bine, puteti sa apasati usor cu o lingura. 
Ceapa curata o tocati marunt.
Morcovul decojit il taiati cubulete, la fel si ardeiul rosu, pe care il curatati inainte de seminte.
Usturoiul curatat il tocati marunt.
Incingeti uleiul intr-o cratita, adaugati ceapa, morcovul, ardeiul si usturoiul.
Le innabusiti la foc potrivit 5-7 minute.
Presarati sare, piper, boia dulce si iute, dar si bulionul.
Amestecati bine si mai lasati inca 5 minute pe foc. Eu am adaugat si cateva linguri de apa.
Rosiile le tocati marunt.
Fasolea o scurgeti de lichid, o clatiti sub un jet de apa.
Acum adaugati fasolea, porumbul si soia bine scursa.
Amestecati bine, apoi turnati sucul de rosii si rosiile tocate.
Puneti capacul, dati focul la mic si amestecati din cand in cand.
Dupa 25-30 de minute, ar trebui sa fie gata.
La final adaugati si ardei iute tocat.
Trebuie sa fie bine scazut preparatul.
Cand este gata, il luati de pe foc.
Puteti sa il serviti cu lipie coapta, asa cum am facut noi sau cu un orez fiert, simplu.
Merge foarte sa fie servit cu putina zeama de lamaie, aici depinde de gustul fiecaruia.
Sa aveti pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu