duminică, 14 august 2022

Zacusca de dovlecei

 
Anul aceasta am primit foarte multi dovlecei de la o cunostinta, asa multi, ca nu stiam ce sa mai fac cu ei. Tot am vazut in mediul online zacusca de dovlecei, dar nu ma atragea sa fac, insa, acum am zis ca as incerca, ca sa mai folosesc din dovlecei. Imi pare rau ca nu am facut cu mai mult timp in urma, nu credeam ca iese asa gustoasa, dulceaga, lejera si nu ma gandeam ca imi va placea atat de mult. Asa ca incercarea mea a avut un rezultat minunat. Merita pregatita si o sa vedeti ca este grozava, mai ales daca sunteti fani dovlecei. M-am uitat la mai multe retete pe net, dar pana la urma am folosit ingrediente care stiu ca imi plac.

Ingrediente:

  • 2 kg kapia
  • 1 kg ceapa
  • 1 kg morcov
  • 2,6 kg dovlecei (eu am folosit verde si galben)
  • 1,5 kg rosii de gradina
  • sare
  • piper
  • foi de dafin
  • 100 ml ulei
Mod de preparare:
Eu am tocat legumele (in afara de dovlecei) la robot, dar nu le-am maruntit de tot, ci am lasat sa fie si bucatele mai mari.
Incepeti cu coacerea ardeilor kapia.
Dupa ce i-ati copt si coaja s-a inmuiat, ii decojiti de pielita, apoi le scoateti cotorul si toate semintele.
Ii tocati la robot, dar nu marunt, ci ii lasati bucati mai mari.
Ceapa o curatati, o taiati in doua si o tineti 20 de minute in apa calduta, apoi o tocati.
Morcovul decojit il tocati la robot sau il puteti da pe razatoarea mica.
Spalati dovleceii, ii curatati de coaja, apoi ii dati pe razatoarea mare.
Daca au miezul cu seminte prea mari, il dati deoparte.
Rosiile, daca nu sunt moi, le puneti intr-o cratita cu apa ce clocoteste si le fierbeti 2 minute.
Le scoateti cu o paleta, le lasati putin sa se racoreasca.
Le decojiti de pielite, cotoare si le dati prin robot.
Incingeti o oala de tuci, puneti uleiul (puteti folosi mai mult, dar eu zic ca nu ese nevoie).
Adaugati ceapa cu morcovul, le faceti la foc potrivit 5 minute, amestecati din cand in cand.
Dovleceii rasi, ii scurgeti bine intre maini, ii puneti in oala.
Mai amestecati, lasati cam 20 de minute pe foc, apoi puneti kapia maruntit.
Invartiti, iar dupa alte 20-30 de minute dati drumul rosiilor facute suc.
Presarati sare, piper si 2-3 foi de dafin rupte bucatele.
Lasati la mai mare focul la inceput, iar cand incepe sa se ingroase, dati la mai mic.
Lasati pe foc pana se ingroasa zacusca, iar deasupra incepe sa se adune uleiul.
Gustati daca mai are nevoie de sare sau piper.
O dati deoparte cand este gata, o lasati cam o ora sa se racoreasca.
O puneti in borcane curate, inchideti bine capacele.
Le inveliti in hartie, le asezati intr-o oala.
Turnati apa calduta pana acopera pe 3/4 borcanele, deasupra asezati un prosop.
Aprindeti focul, lasati 40 de minute la sterilizat borcanele, la foc potrivit, din momentul in care incepe sa fiarba apa din oala.
Cand s-au terminat de sterilizat, la scoateti din oala si le inveliti intr-o patura.
Le lasati acolo pana a doua zi, apoi le depozitati in loc racoros.
Din aceasta cantitate mi-au iesit 12 borcane de 400 gr.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu