joi, 27 iunie 2024

Dulceata de cirese negre amare cu zahar si fara zahar

 
Nu am facut de foarte multi ani dulceata de cirese negre amare, cred ca mama ne-a facut ultimele dati in copilarie, apoi bunica a taiat din copaci si multe fructe au disparut. Anul acesta sotul a zis ca vrea niste dulceata de cirese amare, asa ca am luat cirese si ne-am apucat de "munca de chinez" cum zice el, dar stiam ca sunt migaloase, asa ca m-am inarmat cu rabdare. Am facut cateva borcane si fara zahar, cu indulcitor natural, pentru ca eu prefer sa consum tot mai multe produse fara zahar, vreau sa si daruiesc cuiva cu diabet. A iesit o minunatie, nu foarte dulce, ci exact cum imi doream. Stiu ca majoritatea spun ca la dulceata se pune kg de fructe pe kg de zahar, dar eu pun mai putin zahar, o scad atat cat vreau, fie mai subtire sa fie dulceata, fie mai groasa daca vreau gem. De aceasta data am ales sa fie mai subtire. Daca va doriti sa fie mai dulce, mariti cantitatea de zahar sau de indulcitor, eu o prefer nu prea dulce, dar depinde doar de gustul vostru! 

Ingrediente pentru dulceata cu zahar:

  • 5 kg cirese negre amare
  • 1.5 kg zahar
  • 1 lamaie
Mod de preparare:
Spalati ciresele sub jetul de apa rece, le puneti in site la scurs.
Indepartati coditele, samburii, cu atentie ca sunt alunecosi si le puneti in oala in care pregatiti dulceata.
Eu mereu aleg sa fierb in tuci.

Puneti randuri de cirese fara samburi cu randuri de zahar, sa fie in straturi.

Cand ati terminat toate ciresele, amestecati usor cu o paleta de lemn.
Stoarceti zeama unei lamai, atentie la samburi! 
O puneti pe foc.
La inceput lasati focul mai mare, dar aveti grija sa invartiti mai des, ca nu cumva sa se prinda zahar de fundul oalei si sa prinda gust de afumat.
Cand incepe sa fiarba reglati focul potrivit.
Puteti indeparta spuma de deasupra, desi eu am lasat-o.
Cand zaharul s-a topit, amestecati din cand in cand in dulceata.
Din momentul in care a inceput sa clocoteasca, o lasati la fiert o ora si 40 de minute, maxim si 50 de minute.
O dati deoparte si o lasati 10 minute la odihnit.

Pregatiti borcanele curate, puneti dulceata fierbinte.
Inchideti bine capacele (aveti grija de fie potrivite, sa nu se invarta in gol), apoi le inveliti intr-o patura groasa.
A doua zi, le etichetati si le bagati in beci, camara, un loc racoros sa fie.
Din aceata cantitate mi-au iesit 9 borcane, 5 de 370 ml si 4 de 314 ml si mi-au ramas cateva linguri pentru degustare!






Ingrediente pentru dulceata de cirese negre amare fara zahar:
  • 2.100 kg cirese negre amare
  • 300 ml apa
  • o jumatate de lamaie
  • 270 gr indulcitor natural cu pectina din citrice
Mod de preparare:
Spalati ciresele sub jetul de apa rece.
Le puneti in site la scurs, apoi le indepartati coditele si samburii.
Puneti ciresele intr-un tuci, adaugati apa si zeama de la lamaie.
Asezati tuciul pe foc.
Cand incepe sa clocoteasca, dati focul potrivit.
Amestecati din cand in cand.
Lasati 25-30 de minute la fiert, pana ciresele sunt moi.
Adaugati dupa acest timp indulcitorul cu pectina.

Amestecati bine si mai lasati pe foc fix 4 minute.
Ea se va ingroasa putin, dar nu prea tare.
Daca va doriti sa fie mai lichida, adaugati mai multa apa la inceput, dar nu mai mult de 500 ml la un kg de fructe. 
O dati deoparte de pe foc cand este gata.

Dulceata fierbinte o puneti in borcane, infiletati bine capacele.
Le inveliti intr-o patura groasa.
A doua zi, le puneti etichete si le depozitati la loc racoros.
Din aceasta cantitate mi-au iesit 5 borcane de 314 ml.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu