sâmbătă, 10 martie 2012

Pastai la borcane pentru iarna

Ingrediente:
  • pastai
  • sare mare
  • aspirine
Mod de preparare:
Pastaile le curatati capetele si le spalati bine.
Intr-o oala puneti niste apa la fiert, cu un praf de sare mare.
Cand apa incepe sa fiarba puneti pastaile si le dati cateva clocote (nu le fierbeti prea tare ca sa devina moi, ci trebuie sa fie aldente).
Le scoateti cu o paleta intr-un bol.
Spalati borcanele cu apa fierbinte si le puneti la scurs cu gura in jos pe un prosop curat.
Asezati pastaile calde in borcane.
Acum pregatiti saramura:
La 1 litru de apa rece puneti o lingura potrivita spre rasa, de sare.
Invartiti pana ce sarea este topita.
Turnati apa sarata peste pastai, sa acopere bine pastaile, iar deasupra fiecarui borcan adaugati cate o aspirina pisata.
Infiletati bine borcanele si le inveliti in hartie fiecare.
Le asezati intr-o oala si puneti apa rece, cat sa cuprinda cam pe 3 sferturi borcanele.
Le acoperiti cu un prosop curat de bucatarie, apoi puneti oala pe flacara aragazului si sterilizati pastaile cam 20-25 de minute (20-25 de minute din momentul in care incepe sa fiarba apa din oala).
Cand sunt gata le scoateti din oala, le inveliti fierbinti intr-o patura, iar dupa ce s-au racit, le pastrati intr-un loc racoros.


7 comentarii:

  1. De cand ma intrebam cum se fac pastaile la borcan,cred ca o sa incerc si eu vara asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miti si eu am incercat pentru prima data anul trecut reteta asta si am avut pastai pana acum doua saptamani, au stat foarte bine..Mama nu mai pusese de ceva ani ca ultima data au fermentat, dar mi-a dat o vecina reteta asta si am pus prima data 3 borcane.Dupa doua saptamani m-am uitat la ele, am vazut ca stau foarte bine si am pus mai multe!Pup!

      Ștergere
    2. Miti si eu am incercat pentru prima data anul trecut reteta asta si am avut pastai pana acum doua saptamani, au stat foarte bine..Mama nu mai pusese de ceva ani ca ultima data au fermentat, dar mi-a dat o vecina reteta asta si am pus prima data 3 borcane.Dupa doua saptamani m-am uitat la ele, am vazut ca stau foarte bine si am pus mai multe!Pup!

      Ștergere
  2. eu nu vreau cu aspirina asa ca...fara aspirina fermenteaza!!!nici nu mai stiu cum sa le puuuun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteti incerca fara aspirina, doar putin fierte, apoi facuta apa cu sare, turnata peste si sterilizate. Eu am patit sa fermenteze si de asta nu mai pun fara spirina. Daca nu, ramane varianta sa le congelati! :)

      Ștergere
  3. Pastai la borcan, fara conservant >> http://goo.gl/4jI25X

    RăspundețiȘtergere