miercuri, 8 iulie 2020

Gem de visine cu zmeura, fara zahar

Am mai mancat gem in aceasta combinatie si mi-a placut foarte mult! Cum zilele acestea am adus niste zmeura de la tara, din aia mai mica de gradina, aveam si o punga de indulcitor gelifiant, m-am pus pe treaba, sa pregatesc acest gem. Este super aromat, in plus l-am pregatit destul de repede! Daca aveti probleme si nu puteti consuma zahar, va recomand aceasta varianta de gem, o sa va incante!

Ingrediente:
  • 1,5 kg visine
  • 1 kg zmeura
  • jumatate de lamaie mare
  • 340 gr indulcitor gelifiant
Mod de preparare:
Mai intai pregatiti cateva borcane.
Le spalati bine cu apa fierbinte si le puneti la scurs.
Inainte de folosire le stergeti bine cu un prosop curat, ca sa va asigurati ca nu mai au stropi de apa.
Spalati visinele, le curatati de codite si samburi.
Zmeura, o spalati, dar foarte usor sa nu o sfaramati prea tare si o puneti ntr-o sita la scurs.
Visinele cu tot cu sucul loc, le puneti intr-o cratita mai groasa (eu folosesc un tuci) si le transferati pe foc.
Puneti sucul de la lamaie peste si cand incepe sa clocoteasca dati focul la mic.
Le fierbeti 25 de minute. Puteti lua spuma, insa eu o las mereu.
Adaugati zmeura dupa acest timp, amestecati usor, apoi puneti si indulcitorul gelifiant.
Amestecati usor, dar mereu pana indulcitorul este topit.
Mai fierbeti gemul 10 minute, tot la foc mic, apoi il luati de pe foc.
Gemul fierbinte il puneti in borcane.
Infiletati bine capacele, inveliti borcanele fierbinti intr-o patura si le lasati acolo pana a doua zi.
Le etichetati si le depozitati la rece. Mie mi-au iesit 4 borcane de 370 gr si un borcan mai mic, plus ce am gustat!
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu