marți, 28 februarie 2023

Cheesecake cu mere si caramel

 
De ceva timp visam la un cheesecake cu mere, nu stiu de ce, dar in mintea mea era o super combinatie. Asa ca mi-am cumparat ce mai aveam nevoie si m-am pus pe treaba! Cand l-am scos din cuptor arata atat de bine, mirosea grozav, ca m-as fi infipt in el, sa il mananc din tava, fierbinte, dar m-am incarcat imediat cu rabdare. L-am lasat la rece si aveam de gand sa il servesc simplu, dar umblasem inainte in dulapul cu bunatati si am vazut 2 borcane cu crema caramella si m-am gandit sa pun putina deasupra. Pot sa spun ca am facut cea mai minunata alegere, a fost un desert suprem, un deliciu, o nebunie. Nu e bai daca nu aveti caramella, faceti repede un caramel si il turnati deasupra. Dar va recomand cu toata inima acest desert minunat!

Ingrediente:

  • 150 gr biscuiti digestivi fara zahar
  • 60 gr unt
  • 3 mere mari
  • 2 linguri indulcitor gold (sau 2 linguri zahar brut sau normal)
  • 1 lingurita rasa scortisoara
  • 1 lingura amidon
Pentru umplutura:
  • 2 oua mari
  • 600 gr crema de branza
  • 150 ml smantana pentru frisca
  • 70 gr indulcitor premium 1:2 (sau 140 gr zahar)
  • 1 lingura amidon
  • 1 ligurita vanilie
  • coaja rasa de portocala
  • 3 linguri pline crema caramella (sau caramel pregatit de voi, reteta o gasiti aici)
Mod de preparare:
Rupeti biscuitii, ii puneti in robot si ii maruntiti.
Topitit untul, il amestecati cu biscuitii maruntiti.
Puneti hartie de copt pe fundul unei tavi rotunde de 20 cm, daca nu aveti, asezati hartie de copt de o tava de aragaz si asezati un inel detasabil la dimensiunea de 20 cm.
Puneti compozitia de biscuiti, ii apasati cu dosul unui pahar, apoi dati la rece.
Curatati merele de coaja, le taiati cubulete.
Le puneti intr-o cratita cu indulcitorul gold si scortisoara.
Le lasati 3-4 minute pe foc, dizolvati amidonul cu 3 linguri de apa rece, il rasturnati peste mere.
Amestecati pana totul se ingroasa.
Dati deoparte merele, scoateti tava cu baza de biscuiti de la rece.
Turnati merele, le nivelati si dati la rece pana pregatiti umplutura.
Umplutura:
Mixati ouale cu indulcitorul premium. Puneti si un praf de sare.
Adaugati crema de branza, smantana pentru frisca si le mixati bine.
La final incorporati amidonul, vanilia si caoaja de portocale.
Scoateti tava de la rece, turnati umplutura peste mere.
Introduceti cheesecake-ul in cuptorul incins, la 165 de grade, pentru 50-55 de minute. Trebuie sa se rumeneasca frumos.
Inchideti cuptorul cand este gata, intredeschideti usa si il mai lasati acolo 30 de minute, apoi il scoateti din cuptor si il lasati sa se racoreasca.
Puneti deasupra crema caramella si o intindeti.
Acoperiti cheesecake-ul, il dati la frigider 2-3 ore sau peste noapte.
Il portionati si serviti.
Pofta buna!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu