marți, 16 aprilie 2024

Cremsnit de post

 
Am cumparat de curand o cutie de frisca vegana pentru o prajitura de post si cum nu am gasit o cutie mai mica, am luat una de un litru. De acum a trebuit sa o folosesc si la alte deserturi. Si cum luasem niste foietaj pentru a face ceva sarat, am zis ca mai bine as pregati un cremsnit, ca as fi mancat o bucatica. Mi-as fi dorit sa fie neindulcita frisca, sa fac prajitura cu indulcitor natural toata, dar tot a fost ok, ca am folosit indulcitor la crema, iar cantitatea de frisca folosita a avut doar 70 de gr de zahar. O tava de prajitura cu doar 70 de grame de zahar eu zic ca este bine. Acum sa va spun cum a iesit? Super, super delicios si aromat. Desi imi taiasem o felie mica sa mananc, nu am rezistat si mi-am mai taiat o felie. M-am murdarit la gura, pe nas, ca si copiii! 😂😂😂 Dar buuun, bun cremsnit am facut! Vorba cuiva din familie, sa mai faci!

Ingrediente:

  • 2 foi de aluat de 400 gr
  • 800 ml lapte de soia neindulcit
  • 6 linguri indulcitor pulbere (sau 8 linguri zahar)
  • 8 linguri faina
  • 1 varf de lingurita pudra de turmeric
  • 2 lingurite vanilie
  • 300 ml frisca vegana indulcita + 1 lingurita vanilie
  • indulcitor pudra cu vanilie (sau zahar pudra vanilat) 
Mod de preparare:
Scoateti prima foaie de aluat foietaj de la frigider.
O presarati cu faina, o mai intindeti putin.
O asezati pe o tava, pe hartie de copt, o intepati cu furculita din loc in loc.
O introduceti in cuptorul incins, la 180 de grade, pentru 20 de minute, pana se rumeneste.

Cand este gata, o scoateti din cuptor si procedati la fel si cu a doua.
A doua foaie puteti sa nu o coaceti toata, eu am folosit doar jumatate din ea.
Crema de vanilie:
Intr-o cratita puneti laptele de soia, indulcitorul, faina si turmericul.
Amestecati bine, asezati cratita pe foc.
Focul sa fie la mic si amestecati continuu cu telul pana se ingroasa.
O dati deoparte, o acoperiti cu folie, o lasati sa se raceasca.
Crema rece o mixati 1 minut impreuna cu vanilia.

Frisca rece o amestecati cu o lingurita de vanilie, mixati la viteza potrivita pana obtineti o consistenta spumoasa.

Asezati prima foaie pe o tava, pe hartie de copt.
O apasati usor cu mainile, daca are umflaturi.
Puneti crema de vanilie, o nivelati.
Veniti cu frisca deasupra si o nivelati.
A doua foaie o rupeti bucatele mici cu mainile si le presarati deasupra.
Apasati usor cu mainile.

Acoperiti prajitura, o dati la rece 2-3 ore sau peste noapte.
O portionati, o pudrati cu indulcitor cu vanilie (sau zahar pudra) si serviti.
Un desert deloc complicat, dar delicios, cremos, cu mai putin zahar, un adevarat rasfat! 
Pofta buna! 






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu