sâmbătă, 13 iunie 2020

Pui calabrese

Cum am vazut aceasta reteta distribuita pe pagina Betei, am vizionat-o, mi-am dat seama ca o sa ne placa si am pregatit-o si eu! Se face rapid, deci se poate prepara si in sezonul cald si poate fi servit acest fel simplu, cu un piure sau o salata. Sa o incercati si voi si o sa va convingeti cat de buna poate fi!

Ingrediente:
  • 1 piept de pui si jumatate dezosat
  • 300 gr rosii cherry (eu am folosit congelate)
  • 1 catel mare de usturoi
  • 250 gr mozzarella
  • 4-5 crengute patrunjel verde (sau busuioc verde)
  • 1 lingura cu varf parmezan ras 
  • 100-150 ml vin alb
  • sare
  • piper
  • boia de ardei dulce
  • 1 lingura ulei de masline
Mod de preparare:
Spalati pieptul de pui, il stergeti usor cu niste servetele de bucatarie.
Taiati fiecare jumatate de piept in doua, pe lungime.
Le presarati cu sare, piper si boia.
Incingeti uleiul intr-o tigaie, puneti bucatile de pui.
Le rumeniti pe ambele parti, la foc potrivit.
Adaugati usturoriul curatat si pisat, apoi rosiile cherry (daca folositi rosii cherry proaspete, atunci le taiati pe jumatate).
Le mai sotati 2-3 minute, apoi turnati 100 ml de vin alb (150 daca folositi rosii prospete) si amestecati.
Puneti parmezanul ras, mai lasati 3-4 minute pe foc, sa se mai evapore din lichid.
La final presarati patrunjel verde, tocat marunt( sau busuioc).
Asezati bucatile de pui cu tot cu rosii si lichid intr-un vas de ceramica.
Mozzarella o taiati felii, o asezati peste pui.
Introduceti vasul in cuptorul incins, la 190 de grade, pentru 20-25 de minute.
Mozzarella trebuie sa se topeasca, iar deasupra sa se faca o crusta aurie.
Cand este gata, il scoateti din cuptor, lasati sa se racoreasca 5 minute, apoi este gata de servit.
Pofta buna!
                                                                                                                

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu