duminică, 31 octombrie 2021

Ciocolata de casa cu fistic fara zahar

 
Cine nu iubeste ciocolata de casa? Eu una, sunt mare fana! Dar din cauza faptului ca se foloseste cam mult zahar, foarte rar imi fac aceasta pofta! M-am gandit totusi sa incerc o ciocolata de casa cu indulcitor natural, sa vad cum iese. Mi-a fost putin teama ca nu se va intari, dar de unde, a iesit o minunatie si s-au taiat perfect patratelele. O singura problema am avut, am folosit o marca noua de unt cu 80% grasime si cand am intins compozitia in tava, am observat ca mai iesea grasimea din unt, de asta se vad mici pete albe, dar nu ne-a deranjat deloc! Deci, se poate si ciocolata de casa fara zahar, asa ca am sa pregatesc mai des de acum! 

Ingrediente:

  • 250 gr lapte praf
  • 100 ml apa
  • 130 gr indulcitor eritritol Edulcorem 
  • 50 gr cacao
  • 140 gr unt de 80% grasime
  • 2 lingurite esenta de rom
  • 2 lingurite esenta de portocala ( sau coaja rasa de portocala)
  • 1 mana fistic curatat
  • 1 mana miez de nuca
Mod de preparare:
Intr-un vas puneti apa si indulcitorul.
Transferati pe foc, amestecati pana indulcitorul este complet topit.
Lasati sa dea 4-5 clocote, apoi adaugati untul taiat cuburi si amestecati pana este complet topit.
Luati siropul de pe foc.
Intr-un bol cerneti laptele praf si cacaoa. Presarati un praf de sare.
Turnati siropul, incepeti si amestecati cu un tel. Este de preferat sa aveti un tel mai teapan, eu cu cel de silicon m-am chinuit, mi se parea ca se va rupe! 😀
Adaugati esenta de rom si portocale.
Amestecati pana obtineti o consistenta cremoasa.
Miezul de nuca il tocati si cateva boabe de fistic, restul le lasati intregi.
Le incorporati in ciocolata.
Tapetati cu folie o tava de 20/20 cm.
Turnati compozitia si o nivelati cu o paleta.
O acoperiti cu folie, o dati la rece peste noapte.
O portionati si serviti.
Iese o minunatie!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu