joi, 20 octombrie 2022

Chiftele cu sos de rosii gratinate

 
Chiftele sunt foarte apreciate la noi in familie si cum de cativa ani le pregatesc doar la cuptor, le mancam fara nici o problema la orice ora. Dar si cele cu sos nu le refuzam deloc!!! De aceasta data am ales sa pregatesc niste chiftele de pui (dar puteti folosi orice care), cu mult sos de rosii, apoi gratinate cu niste cascaval. A iesit o nebunie, nu va pot descrie in cuvinte. Atat de bune, atat de mult ne-au placut, ca urmatorul week-end le-am pregatit iar, dar de aceasta data am copt si o paine de casa si a mers de minune, ca am intins in sos putina paine calda si ne-am lins degetele.

Ingrediente:

Pentru chiftele:

  • 800 gr carne tocata de pui (eu am tocat pulpe dezosate)
  • 2 cepe verzi
  • 1 morcov
  • 1 fir de usturoi verde
  • 1 cartof
  • 1/2 legatura patrunjel verde
  • 1/2 legatura marar verde
  • 1 ou
  • sare
  • piper
  • 1 lingura amestec legume uscate
Pentru sosul de rosii:
  • 1 ceapa
  • 1 fir usturoi verde
  • 1 cana cu apa
  • 500 ml pasata
  • sare
  • piper
  • cimbru uscat
  • 2 foi de dafin
  • 2 linguri ulei
  • 2 linguri sos dulce picat (optional)
  • 150 gr cascaval
Mod de preparare:
Chiftelele:
Ceapa verde si usturoiul curatate, le taiati rondele.
Cartoful si morcovul curatate, le taiati bucati si le tocati in robot.
Patrunjelul si mararul le tocati marunt.
Intr-un bol puneti carnea tocata.
Adaugati ceapa si usturoiul verde, cartoful cu morcovul si mararul cu patrunjelul.
Le amestecati bine.
Adaugati oul, sare, piper si amestecul de legume uscate.
Invartiti bine compozitia, pana devine omogena.
Tapetati cu hartie de copt o tava.
Luati bucati din compozitie, formati chiftele, de marime potrivita.
Le asezati pe tava, una langa alta.
Le introduceti in cuptorul incins, la 180 de grade, 35 de minute.
Cand sunt gata, le scoateti din cuptor.
Cat se coc chiftelele, pregatiti sosul de rosii:
Ceapa curatata o tocati marunt, usturoiul il taiati rondele.
Incingeti uleiul intr-o tigaie, puneti ceapa si usturoiul.
Le inabusiti la foc mic 2 minute, apoi adaugati apa.
Lasati sa fiarba, pana scade aproape tot lichidul.
Adaugati pasata de rosii, presarati sare, piper, boia dulce, foile de dafin si cimbru uscat.
Puneti si sosul dulce picant.
Amestecati, lasati sa fiarba cam 5-7 minute.
Inchideti focul, il dati deoparte.
Chiftelele coapte le asezati intr-o tava mai mica sau un vas de ceramica , eu am folosit una de 20/32 cm.
Turnati sosul uniform.
Dati cascavalul pe razatoarea mare, il puneti deasupra.
Introduceti tava in cuptorul incins, la 200 de grade, pentru 20 de minute, pana se topeste si se rumeneste cascavalul.
Le scoateti din cuptor, le lasati 5 minute la racorit, apoi serviti.
Pofta buna!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu