joi, 12 aprilie 2012

Placinta englezeasca cu pui

De cum am vazut aceasta reteta la Andreea(bitza)am zis ca vreau neaparat sa o incerc...Mi-a placut atat continutul cat si aspectul...Nu regret deloc ca am facut-o si cu siguranta am sa mai repet reteta ca este absolut delicioasa!!!!Am modificat putin doar:am renuntat la ciuperci si legumele le-am sotat impreuna cu carnea(andreea a rumenit putin carnea,a scos-o din tigaie si a sotat legumele separat)!

Ingrediente:
  • 1 piept de pui dezosat
  • 1 ceapa
  • 1 morcov
  • 1 ardei kapia
  • 1/2 ardei galben
  • 3 linguri cu varf smantana
  • 1 lingura rasa cu faina alba
  • sare
  • piper
  • 2 linguri ulei
  • 1/2 foaie foietaj Linco
  • 1 ou
  • patrunjel verde
Mod de preparare:
Pieptul de pui il spalam si il taiem bucatele potrivite.
Ceapa o curatam si o tocam.
Morcovul il radem de coaja si il taiem cubulete.
Ardeiul kapia si ardeiul galben, le scoatem semintele si ii taiem patratele.
Intr-o tigaie punem uleiul la incins.
Adaugam puiul si il rumenim putin pe ambele parti (cat sa se albeasca carnea).
Apoi adaugam si legumele si le mai sotam 2-3 minute.
Dupa ce am sotat si legumele, adaugam apa cat sa acoperim bine totul.
Condimentam cu sare si piper dupa gust.
Lasam sa fiarba la foc potrivit si acoperim cu un capac.
Smantana o amestecam cu faina bine, bine, subtiem cu zeama din tocanita si invartim ca sa nu fie nici un cocolos.
Cand puiul si legumele sunt fierte mai bine de jumatate adaugam amestecul de smantana cu faina in fir subtire si amestecam continuu.
Mai fierbem vreo 5 minute si inchidem tocanita.
O turnam intr-un vas yena (sau un vas termorezistent) si  deasupra  presuram patrunjel verde, tocat.

Luam foietajul (mai intindem putintel cat sa ajunga la dimensiunea vasului sau daca e potrivit il lasam asa) si acoperim vasul cu el.
Lasam putin loc intr-o parte (sau facem o gaura  pe un colt al foietajului) si il ungem cu ou batut .

Dam vasul in cuptor, aprindem cuptorul si il lasam acolo pentru 30 de minute la o temperatura potrivita.
Cand este gata, scoatem placinta afara, o lasam putin la racorit si servim.
Sa aveti pofta!!!!!
Sursa de inspiratie 

2 comentarii: