sâmbătă, 10 martie 2012

Dulceata de visine



Ingrediente:
  • 5 kg visine
  • 2 kg zahar
  •  o lamaie mare
Mod de preparare:
Visinele le spalam bine si le lasam sa se scurga de apa.
Le indepartam coditele si le scoatem samburii. 
Intr-o oala de tuci (sau una mai groasa) punem un rand de visine, unul de zahar, iar visine si iar zahar pana ce terminam si visinele si zaharul.
Le lasam asa cam 1 ora pentru a-si lasa sucul, timp in care mai invartim din cand in cand in oala, usor fara a zdrobi visinele. 
Punem oala pe aragaz, la foc mai mare la inceput, iar cand incepe sa clocoteasca, dam focul mai mic. 
Storcem zeama de lamaie, o adaugam in oala. 
La inceput invartim mai des pana ce zaharul se topeste pentru a nu se prinde de oala, apoi din cand in cand. 
Luam spuma ce se formeaza.

O lasam pe foc pana scade din zeama si se ingroasa putin.
Am pus putina dulceata pe o farfurie si am dat-o la frigider, am gustat-o rece si cand am considerat ca are consistenta dorita, am inchis aragazul.
Acum depinde si cat de groasa va doriti sa fie, sa fie mai spre dulceata sau mai spre gem.
Eu am ales sa fie dulceata si am fiert-o cam 3 ore, 3 ore jumatate. 
Borcanele le spalam  in momentul in care punem dulceata pe foc, cu apa fierbinte si le punem la scurs cu gura in jos. Trebuie sa fie bine uscate. 
Punem dulceata fierbinte in borcane.
Le infiletam bine capacele si le acoperim cu o patura groasa.
A 2 a zi le etichetam si le punem la loc racoros pentru a se pastra bine pentru iarna.
Din aceasta cantitate mi-au iesit 10 borcane de 370 ml.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu